Blog 20-3-2015

M.IJ.S.M.

Deze middag werden de onlangs verkochte seinarmen overgedragen aan de voorzitter van de M.IJ.S.M. (Marrumer IJzeren Spoorweg Maatschappij). Bijzonder om te zien dat ook hier weer een kleine groep vrijwilligers, of beter gezegd die-hards, probeert iets tot leven te brengen uit lang vervlogen dagen. In het Friese Marrum worden perrons en sporen gebouwd en is er een rijvaardige diesel, de voormalige NS sik 320. De aanwezige, van oorsprong Duitse, stoomloc wordt op dit moment cosmetisch opgeknapt. Ook zijn er elders 2 rijtuigen in behandeling die straks achter de stoomloc komen te staan en waarin je een heerlijke pannenkoek kan gaan eten. Ook het station heeft aan de binnenzijde een ware metamorphose gemaakt van een lege huls naar een sfeervol ingedeeld gebouw waar straks de lokaalspoor historie van Noord-Friesland opgesnoven kan worden maar ook spoorse spullen gekocht kunnen gaan worden. In het bagage gedeelte van het gebouw is een sfeervolle keuken gerealiseerd waar de pannenkoeken gemaakt zullen gaan worden. Op deze wijze hoopt de M.IJ.S.M. wat geld te verdienen om zo langzaam maar zeker het spoor steeds een stukje richting het noorden te gaan verlengen. Wij wensen deze dappere Friezen veel succes met het project en danken hen voor de bijdrage in ons USATC project door de twee aangeboden seinarmen van ons over te nemen.

seinarm

Comments are closed.