Een week is zo om ondanks dat er elke dag vroeg begonnen wordt door 2 of 3 man. Voor je het weet ben je aan het eind van de week en hoop je dat de geplande werkzaamheden afgerond zijn. Zo het er nu naar uitziet is ons dat gelukt. De lijst met uitgevoerde klussen is indrukwekkend, net zo indrukwekkend als de uitvoering ervan. Met het nodige pas en meetwerk is de tweede compressor en het 100 liter grootte reservoir netjes ingebouwd. Zijn er cabineleidingen gewijzigd en bijgemaakt, reduceer- en veiligheidskleppen vervangen en afgesteld. En mede dankzij de hulp van mensen zoals SHM’er Marius van Rijn en passant een koelwaterleiding netjes “verbogen” zodat de nieuwe V-snaren voor de tweede compressor geplaatst konden worden. En dan zijn er nog ’tig kleine klusjes te benoemen die tussendoor meegenomen werden. Met al deze moeite hopen wij straks een goed werkende en vooral presterende loc op de baan te brengen. Morgen zal er mogelijk een eerste goede test plaatsvinden. Voor die tijd dienen er nog wel een aantal kleinigheden aan beider remkranen verholpen te worden om een goede werking in deze, toch zeer belangrijke, kranen te verkrijgen.
